quarkexpress

Support, spørgsmål og svar til: imac, Macbook, Macbook pro, Macbook air og Mac Pro

quarkexpress

Indlægaf knud+firring » 6. mar 2014, 16:53

Jeg har fået et problem med mit quarkexpres. 6.1
Jeg kan pludselig ikke eksportere til en pdf-fil hvis opgaven indeholder billeder.
Jeg har en imac.
Jeg har ikke selve disketten. Programmet må ikke være for nyt, for så vil det ikke arbejde sammen med programmer jeg har i forvejen.
Styresystemet er OX 10.6.8.
Håber på hjælp.
På forhånd tak.

Knud :D
RANDOM_AVATAR
knud+firring

Re: quarkexpress

Indlægaf DUAF - Apple Forum » 7. mar 2014, 09:55

Er det Kun fra QuarkXPress at du ikke kan printe til pdf når der er billeder indplandet

og kan du printe normalt ? - at printe til PDF har jo været en del af OSX de sidste mange år og ikke noget progarmmet som sådan skal kunne håndtere selv.

prøv
1) kan du printe på en rigtig printer
2) kan du printe til pdf fra f.eks. word når der er billeder i ?

3) beskriv hvad der sker, kommer der en dialog box, sker der ikke noget ... eller hvordan kommer det til udtryk at du ikke kan printe ?
Prøv LoL - leagueoflegends Link til LoL - Gratis konto Brug link så får vi begge en lille bonus - kan spilles 100% gratis
Brugeravatar
DUAF - Apple Forum
Administrator

Indlægaf knud+firring » 7. mar 2014, 10:07

Der drejer sig ikke om at printe.
Det er simpelthen programmet quarkexpres (6.1) der ikke kan lave pdf-fil, hvorved man kan sende det via mail til rette vedkommende - opgaven fylder ikke så meget når man laver en pdf-fil. Det er kun opgaver der indeholder billeder. Programmet står simpelthen af.
Jeg søger en bruger der har et quarkexpress program f.eks. 6.5 eller nogen der ved hvor man kan købe programmet.
En ny version af quarkexpres 10.0 koster ca. 8000,- kr. - det vil jeg gerne undgå.

På forhånd tak
RANDOM_AVATAR
knud+firring

Indlægaf DUAF - Mac Forum » 7. mar 2014, 12:13

Men hvordan kan det ikke lave en pdf, kan du ikke finde knappe ?

Beskriv hvad du gør og hvad der sker (eller ikke sker)

og som Michael Skriver så kan du jo printe til PDF nativt i osx så hvis du trykker CMD+P og nederest i venstre hjærne vælger pdf, kan du via OSX gemme til PDF, så du altså går uden om en evt indbygget PDF generator i Quark
Brugeravatar
DUAF - Mac Forum

Indlægaf Sheriffen » 7. mar 2014, 12:22

Hey som udgangspunkt skal billeder være 300 dpi fra PS og ellers 600 dpi som bitmap...
http://www.serviceprinters.com/help/tut ... quark.html
her er en liste over ting der skal "overholdes"

men som alternativ som tryk cmd+p - mener jeg altså virker
(bruger selv bare pages da man kan rigtigt meget som man ikke kan i word - og sjældent jeg rent faktis har brug for Indesign)

"programmet står simpelthend af" - hvad gør det, lukker det, fryser det, kommer der en fejlboks - er knappen inaktiv, kan du ikke komme igennem dialogerne ?

Det du skriver beskriver ikke hvad der rent faktisk sker.... det er lidt ligesom at sige "min bil er stået af".. ok... men er der benzin på, kan du finde nøglerne ? er der nogen der har taget din motor, er den punkteret, eller sidder der en hund på din køler så du ikke kan se vejen... er du løbet tør for strøm, - har du ledt efter nøglerne, så du kan starte den... ;) - håber du forstår hvad jeg mener ;)
Brugeravatar
Sheriffen

Indlægaf DUAF - Apple Forum » 8. mar 2014, 10:23

Fik du løst problemet / et workaround ?
Prøv LoL - leagueoflegends Link til LoL - Gratis konto Brug link så får vi begge en lille bonus - kan spilles 100% gratis
Brugeravatar
DUAF - Apple Forum
Administrator

Tilbage til Computere imac, Macbook, Macbook pro, Macbook air og Mac Pro