Badeluffer til iPhone 5S

Spøørgsmål til iPhone, iPad, iPod og Apple tv

Badeluffer til iPhone 5S

Indlægaf iPhone » 8. okt 2014, 08:59

Det der ikke må ske, skete..

Min telefon / iPhone 5s har været uden for en vandskade.. Telefonen kan tænde også videre.
Men skærmen fungerer ikke så godt. Den er blevet "mat" i farven (Nærmest et blåt filter ud over", og jeg kan se at nogle vanddråber bag skærmen.
Det kan jeg egentlig godt leve med, men det store problem er at touch-funktionen på en touch-skærm er væk!

Jeg har indtil videre fjernet sim-kortet, slukket mobilen og lagt den ned i en pose med ris.

Er der et fantastisk menneske, der kender nogle tricks hvordan man kan tørre den indeni, altså uden at skille telefonen helt af?

Og hvad kan man gøre for at komme dette i for købet?
Jeg har kigget lidt efter nogle covers eller etuier, som også var vandtætte..
Det tætteste jeg kan komme er dette:
http://lux-case.dk/catalogsearch/result/?q=vandt%C3%A6t

Men er ikke helt det jeg leder efter...
Meget smart, hvis man er ude og sejle, men det har jeg nu ikke :)

Tak!
RANDOM_AVATAR
iPhone

Re: Badeluffer til iPhone 5S

Indlægaf DUAF - Apple Forum » 8. okt 2014, 11:55

På 5s kan du let løfte skærmen fra resten (altså vippe den ud, så den stadig hænger i ledningen) - ved at løsne de 2x pentalobe skruer i bunden, det gør at den lettere kan komme af med det vand der er inde i den.

Overvej også hvis det er saltvand (som er ledende ) at skylle den med demineraliseret vand som ikke er ledne, det har jeg selv haft gode erfaringer med ( har arbejdet i en svømmehal og set en del både walkitalkie og telefoner tage en tur i bassin.)

Jeg har selv haft et par vandtætte poser som jeg har brugt under roning - og jeg har nu 3 gange med 3 forskellige modeller måtte sande, at ja de er vandtætte, indtil den dag de ikke er længere.....

En af dem jeg ror med har en hardcase vandtæt, med O-ring, den holder tæt, men er jo så også ret stor...
Prøv LoL - leagueoflegends Link til LoL - Gratis konto Brug link så får vi begge en lille bonus - kan spilles 100% gratis
Brugeravatar
DUAF - Apple Forum
Administrator

Tilbage til iPhone, iPad, iPod og Apple tv